Fontos! Próbálok közérthető lenni, hogy értelme legyen az online-marketing és bevételnövelési tapasztalataim megosztásának. Nem mindig sikerül! A blogot csak saját felelősségre nézd át alaposon, mert előfordulhat, hogy a felét se érted meg! (Amikor hozzászólást írsz ehhez itt lent, akkor mielőtt beküldenéd moderálásra, elfogadásra, mentsd el azt magadnak, mert néha nem mentődik el elsőre a hozzászólás (próbáld 2x-3x), azaz elveszhet az értékes kérdésed, hozzászólásod.)

Adsense +1 (Like) - Mi ez?

Adsense +1 (Like) - Mi ez?
Adsense +1 (Like) - Kattints, kérlek a képre! :))):)))

2009. augusztus 23., vasárnap

Érdekes fórum tapasztalatok! (Ez se jó?)

A fórumozás izgalmas élmény

Az elmúlt két hétben végeztem egy számomra érdekes kísérletet. Aktív tagjává, nem csak olvasójává váltam egy fórumnak, egy szakmai fórumnak. Olvastam, hozzászóltam, topikokat (témákat) indítottam, publikáltam, megválaszoltam, megvédtem, és pár értelmetlen, felesleges, nem odaillő és személyeskedő hozzászólást "elintéztem" vagy figyelmen kívül hagytam. Nagyon élveztem. És tapasztaltam...

Nem mindig könnyű

Sokat olvastam a fórumot, alaposan átnéztem néhány engem érdeklő témát és jó néhány hasznosítható, értékes információt találtam. Ezt néha nem volt könnyű megtenni az egy-egy témában (topik) látszólag ok nélkül elinduló "ezt nem értem, ez hülyeség" és "ezt máshol is olvasható a fórumon belül és /vagy más helyeken, azért ennek itt nincs helye", és a kedvencem: "én már ezt tudtam, nekem nem mondott semmi újat, ez szemét" és hasonló beszólások miatt.

Meglepetés, meglepődés

Az egy picit meglepett (bár egyáltalán nem kellett volna, hogy meglepjen), hogy amikor egy teljesen új, hozzám képest is új, aznap, név és azonosításra alkalmas adatok nélkül regisztráló "hozzászól" az aktív témákhoz, akkor azt szinte csak burkoltan leértékelő, becsmérlő, nevetségessé tévő módon teszi. (Egyébként mindenki, rejtett személyazonosságú fórumozok is megtalálhatók, csak szándék, idő és tudás kérdése.)
És ezeket a "jó szándékú" embereket senki, szinte senki nem figyelmezteti, nem moderálja, nem javasolja, neki, hogy mennyen a "kutatásaikat" alkalmasabb helyre, mondjuk egy politika fórumba végezni. Gyakorlatilag nem találkoztam moderációval.

Felfigyeltem egy általános hangnemre, egy stílusra, egyfajta udvariassági, illetve udvariatlansági fokra. A személyeskedő, csipkelődőnek tűnő, de valójában burkoltam degradáló hangnem áthatja a fórumot. Tisztelet a nem kevés kivételnek, és én itt nem egyénekről, hanem közösségben a tagok által az egyes tagok számára megengedett hangnemről írok.

Más a téma: OFF-kodás

Az látszik, hogy szakmailag hozzáértő fórumozóból nem kevés van, azon a helyen, ahol megfordultam. De az erősen zavaró, hogy off (azaz témán kívüli) az egyes témákat megszakító beszélgetések a szakmai témákat is nehezen olvashatóvá teszik. Az értékes információkat a személyes beszélgetéseken keresztül kell kibányászni. (Egyszer-kétszer egy kissé én is beleestem ebbe a hibába, azt hittem ez így szokás. Utólag már nem tartom jó öletnek.)
A témától eltérés és a téma szándékos félreirányítása sok helyen feltűnt. Sokat chat-nek vagy üzenőfalnak használják a fórumot vagy mert kezdők, vagy mert belepiszkítanak egy alapvetően jó kezdeményezésbe. Miért? Talán irigyek?

Nekem úgy tűnt, hogy a hozzászólók egy része nem gondol arra, hogy a beírásaik sokak számára és hosszú időn keresztül lesz olvashatóak, azaz sok látogató fogja olvasni a felesleges beköpéseiket, köpködéseiket, a párszavas chat-szerű oda-vissza üzengetésüket. Ez eléggé lerontja a fórum színvonalát.
Lehet, hogy ezt szándékosan teszik? (Ez csak költői kérdés volt.)

Moderálás, csak gyengé(de)n hoz?

Egy ekkora, egy ennyire széles és sok témát felölelő fórumot nagyon nehezen lehet moderálni, kordában tartani, és valószínűleg önkéntes és a "munkájukat" végző moderátorok nélkül nem is lehetséges. Már csak azért sem lehet könnyű, mert a fórumoknak többsége köztudottan gyenge, illetve gyengébb a reklámbevétele az ott megjelenő hirdetésekből, mint más jellegű honlapok. Sok időt igényel és ehhez képest kevés bevételt szerény bevételt hozhat, főleg ha a "vegyes tartalom" miatt a fórum kissé nehézkesen használható. Megértem, hogy nem törődik vele jobban a tulajdonosa. Lehet hogy nincs rá igénye, vagy lehetősége.

Biztos benne.m van a hiba?

Talán csak nekem van hamis elképzelésem arról, hogy milyennek is kellene lennie egy szakmai fórumnak és csak ehhez képest tűnnek az általam tapasztaltak elutasításra méltónak. Összességében elfogadhatónak tartom a fórumot, mert látom, hogy itt is csak a magyar társadalomra oly jellemző, kissé irigykedő, óvatos és ezért félreérhető, de mindenképpen bántó, és a durva "dögöljön meg a szomszéd lova is" hozzáállás a jellemző.

A nagy csapat mindig, de mind (le)győzike?

És a klikkesedés, ami egyfajta dac- és érdekszövetséget jelent itt... Erre akkor figyeltem fel, amikor egy tőlem szívességet váró figura (amit privátban leleveleztük) hirtelen elkezdett mellém állni, és látványosan egyetérteni velem.
Azt vettem észre, hogy a fórumon elismertséget és rangot jelentő "köszönöm pontok" és egyetértő, szakmailag hírnevet adó "mérleg pontok" jó néhányszor szakmailag gyenge, sőt személyes vitákban a személyeskedő, nem szakmai hozzászólásokért IS gyakran adják. Mint ha lenne néhány klikk, amelyek saját tagjaikat támogatják a pontozással. És megpróbálják előtérbe helyezni egymást a laikus számára is látható (megtévesztő) megbecsülést jelentő pontozás eredményével.
Most, e blogbejegyzés után másfél nappal figyeltem, meg, hogy a becsmérlők pillanatok alatt egymásra találnak, azonnal szövetségest látnak egymásban, ha meg kell támadni valaki. Érdekes jelenség, hogy az ilyen támadok gyakran teljesen friss regisztrációval rendelkeznek, legtöbbször az első vagy második hozzászólásuk már a fikázás, leértékelés. Ezek egymással ismerősi, baráti hangnemben beszélnek. Mintha régi ismerősök lennének (és talán ezen a fórumon is aktívak, de összebeszélve most egy új regisztráció mögé bújva gennyedzenek. Mennyire visszataszító, mennyire szánalmas. És ha nem régi ismerősök, akkor csak azért regisztrálnak egy blogba, hogy ocsmány módon beszóljanak? É ezt írásban teszik, mások által is később is olvasható módon, és ezzel másokban is rossz érzést keltve? Ez egyszerűen undorító, tényleg undort érzek, de csak rövid ideig, mert nem tudják a figyelmem elvonni a céljaimról. :-)

A te durva anyádat neked

Még egyszer... nagyon érdekes, hogy a fórumon milyen durva stílusba nyomják egyesek, de biztos nagyon meglepődnek, amikor egy véletlen személyes találkozás kapcsán tudják meg, hogy ki az akit illetve akinek a dolgait becsmérelték.
Úgy tűnik, mint ha egy rakás, az erejét, keménységét fitogtató műveletlen, nehéz sorsú kamaszfiú lenne a fórumon. Nem állítom azt, hogy egy rakás fiatal hím állat, aki gyakorol a párosodás jogának megszerzése előtti harcra, mert ezzel én is beleesnék a degradálók bűnébe.

A minőségi minőséget teremt

Észrevettem még egy érdekes dolgot. Szinte minden "szakértő" saját oldalát megnézve azt találtam, hogy "lyukas a cipész cipője". Persze találtam pár nagyon színvonalas blogot és honlapot is. Pontosabban az fedeztem fel, hogy gyakran csipkelődő, személyeskedő, legtöbbször szemétkedő hozzászólok honlapjai általában gyengébbek, sőt röhejesek.

Kispályás bajomságot nyertem

Vajon a szakmai fórumokon másokat rendszeresen becsmérlők milyen pozitív eredményeket érnek el az élet más területein?
Arra a megfigyelésre jutottam, a hozzászólásaik témájából, a kérdéseikből, az ajánlataikból kihallatszott az anyagi helyzetük is, ami a legtöbb esetben nem lehet valami rózsás. Arra utalok itt, hogy komoly emberek jelentősebb, izgalmasabb, komolyabb nagyságrendű dolgokkal vannak elfoglalva, mint hogy rendszeresen nevetségessé próbáljanak tenni segítséget kérő vagy segítséget adni próbáló fórumozókat.
Elég sekélyes állapotnak tartom, hogy a való élet helyett néhányan egy fórumon próbálnak elérni valamiféle "nyertem" helyzetet, illetve azt, hogy egyesek ezzel rendszeresen töltik az idejüket.

Versenytárs (ellenfél) vagy ellenség

Megfigyeltem még egy nagyon érdekes dolgot, hogy azok, akik valamiféle konkurenciának tekintenek tudatosan (vagy tudat alatt, állati-ösztönszerűen), azok gyakran betámadnak. Gondolok itt azokra, akik hasonló témában korábban publikáltak egy saját blogon például, és most látják, hogy valaki más számára nagyabb sikert hoz egy hasonló témájú írás. És azokra is gondolok, akiknek hasonló, konkurens honlapja vagy, illetve akik azonos piacról próbálnak ügyfelek találni. (Nem mindenki ilyen, sok kivétel van, nem általánosítok.)

Az alapvető emberi gyengeséget az oktalan ellenségeskedést, amit a fórumon is felfedettem nem tartom fórum hibájának. Az irigység, irigykedés és a kis hazánkra jellemző "szűkösség, mindenből kevés van" gondolkodásmód arra készteti a piaci versenytársakat (sőt a nem versenytársakat is), hogy tisztességes versenyezés helyett harcoljanak. Nem a versenyben nyerni (esetleg összefogni és így megelőzni másokat) a jellemző gondolkodás, hanem, hogy a versenytársat ellenségnek (és nem ellenfélnek) látják. És ez motivál néhányakat a nyílt vagy burkol, de mindenképpen ártó cselekvésekre.

Gyengemberek a célpontban?

Látom ebből a fórumos tapasztalatból is, hogy az többség emberileg túl gyenge ahhoz, hogy nyíltan és tisztességesen versenyezzen, ezért burkoltan vagy támadólag, de mindenképpen magát igaznak, ártatlannak és véletlenül tévedőnek állítja be. Például: "bocs, nem tudtam, hogy te ilyen gyenge kis virágszál vagy, ha tudom, akkor nem írom le az igazat rólad / cégedről / hozzászólásodról".
Nagyon jellemző még az előre bocsátkérés is olyan esetekben, amikor az író tudja, hogy a másik fórumozót mások szemében kicsinyíti. Például "remélem nem bántalak meg, de amit itt írtál, az egy a ..., egy rakás szemét", vagy "bocs, hogy azt kell mondanom, de ez értéktelen".

Egyébként végigolvastam a fórum olyan részeit is, ahol gyakorlatilag egy értelmesnek és sikeresnek látszó személynek nekiestek (talán a konkurensek és ezek szövetségesei) és nagyon keményen megkritizálták, sőt próbálták egyfajta módon kikészíteni, ellehetetleníteni. És látható volt a rejtett szándék, a romboló, a gonosz szándék.

Lentről nem látszik

A legtöbb ember nem látja, nem érzékeli, nem tudatosul benne a felé irányuló vagy másokra irányuló gonosz szándékokat. És nem veszik észre a rombolás forrását, csak arra gondolnak, hogy "talán igaza lehet" végül is biztos nem gonosz szándékkal mondja, segíteni próbál.

A gonosz viselkedésű személyek többsége azt hiszi, hogy láthatatlanul tudnak rombolni. Meglepődnének, ha tudnák, hogy páran tisztán látják a gonosz szándékaikat, és azon mennyire meglepődnének, ha hirtelen emlékeztetné őket valaki arra, hogy "tudom, hogy névtelenül mit és mikor tettél ellenem". De egy jó ember ezt csak nagyon ritkán tesznek ilyet, inkább csak akkor ha úgy érzik, hogy valakinek most már tényleg ki kellene osztani egy acélos orrbabaszást.

Innen elkanyarodás másfelé

Így a vége felé eléggé elkanyarodtam a fórumos tapasztalataimtól, de jó volt leírni, remélem olvasni sem kellemetlen. Egyébként már találtam fórumokat, ahol sokkal jobb az általános hangulat és leginkább csak szakmai okítás és tanulás folyik, nem a kicsinyes rejtett és nyílt ellenségeskedés.

Akinek nem inge, annak nem gatyája

Tisztelet és köszönet a sok-sok kivételnek, a többségnek, és legfőképpen a fórum fenntartóinak, mert hát sokkal jobb a fórum, mint amit a hibákra fókuszálva itt érzékeltettem. Ha a fórum erényeire fókuszáltam volna, akkor arról sokkal hosszabban írhatnék. (És talán fogok is.)

A lényeg, hogy az aktívan részvevők csak kis része rondítja tele a sokak homokozóját. És közülük biztos lesz, aki ezeket a sorokat olvasva magára veszi a fentiekben leírtakat. Mégsem érdemes emiatt bosszút forralni, mert a cselekedek és megnyilatkozások önmagukban minősítik a forrásaikat.

Szerintem nincs szükség folytonos válaszolgatásra és védekezésre a fórumokon, illetve a komolytalan figurákkal. Komoly fickókra meg ott vannak az ügyvédek, ők mindig ráérnek a válaszolgatásra.

Végül is akkor kinek fogok segíteni, ha a fórumon már nem?

Végre kifogytam a szóból és egyébként se érek rá tovább ilyen szinten, ezen a szinten fórumozgatni, válaszolgatni. Komolyabb dolgokkal vagyok elfoglalva. "Félve" mondom ezt, mert ezzel biztos felkorbácsolja senkik irigységét és gonoszságát.
Ők csak annyit jelentenek nekem, mint eső után a vizes autóúton szerencsétlen csigák, sajnálom őket, de nem állok meg miattuk
Sajnálom ezeket a sekélyes kötözködőket, beszólogatókat, és talán segítek is nekik megszabadulni ettől a betegségüktől, talán, majd talán akkor ha egy ideig jók is tudnak lenni, majd akkor, ha megérdemlik.

Itt, és más helyeken könnyedén megtalálsz, és remélem, hogy át tudok adni valamennyit tudásomból számodra is.

(És melyik fórumon szereztem a tapasztalataimat? Úgyse osztom meg veled, hiába kérdezed!?)

Mi erről a véleményed?
Fejtsd ki részletes, ígérem, hogy (majdnem) minden hozzászólás megjelenését engedélyezni fogom.

--

Kiegészítés:
Találtam egy elég érdekes írást ebben a magyar fórum jelenségről, ha ez érdekelt, akkor ez is fog.

10 megjegyzés:

  1. Kevés olyan magyar fórum van, ahol nem ugyan ez a morál! Sajnos!
    Én belefáradtam ebbe, nem is nagyon fórumozok. Egyedül a forum.word-press.hu-ra járok "itthon" :) Ajánlom a figyelmedbe az angol fórumokat, ahol ált. minimális az anyázás és simán tudják mondani, hogy KÖSZÖNÖM, ha segítesz valamiben. Ez a különbség!

    VálaszTörlés
  2. Biztos vagyok benne, hogy a cikk első felében felvetett problémákra (off-olás, nem a megfelelő topik használata, ...) a moderálás a megoldás. Egy jól működő fórumnak van egy szabályzata (meg ugye egy általános etikett is működik a neten) és aki ezeket nem tartja be, annak a fejére koppint egy moderátor. És, hogy ez a bevételtől függne? Szerintem megoldható, hogy a fórum egy megbízható, oszlopos tagját megteszi moderátornak a fórum tulajdosona.

    A számomra sokkal inkább megdöbbentő ez a szándékosan rosszindulatú és romboló magatartás. Valószínűleg ez az emberi dolog azért éleződik ki itt jobban, mint más témáknál, mivel itt már megjelenik a pénz. Ez kihozza az emberek valódi énét. Szomorú...

    A cikk nagyon jó lett. Frappánsak a hasonlatok és a szófordulatok. :-)
    A kedvencem: "valakinek most már tényleg ki kellene osztani egy acélos orrbabaszást"

    VálaszTörlés
  3. Az írásod 90 százalékával egyetértek, ha úgy tetszik én is egy kísérletet végeztem és azt kaptam, amit 3-4 hét fórum olvasás után vártam.
    Valószínűleg a ritka moderációnak köszönhetően nőnek ki a földből az önjelölt moderátorok.

    Most mindenki onnan ezt a bejegyzést olvassa, mivel be lett linkelve.
    Hamarosan nő a kommentek száma :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok,

    Ismeretlenul, de mivel ezen mi mar tulvagyunk, mutatnek valamit. Azaz, hany forumozo kell egy villanykorte kicserelesehez?: http://bit.ly/3pMDvT

    VálaszTörlés
  5. @Dubkin
    Nagyon jó, korábban, évekkel ezelőtt már olvastam valahol, de most hogy nekem is lettek fórumos tapasztalataim igazán jót nevettem rajta. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Úgy érzem (lehet rosszul), hogy meg lettem szólítva. Itt válaszolok, mert a fórumon már megírtam, hogy részemről nem foglalkozok tovább ott a dologgal és ehhez tartom is magam. Nem az volt a problémám alapvetően, hogy nem volt elég értékes az írás a szememben, hanem az, hogy ezt úgy harangoztad be, mintha tálcán hoznád elénk a spanyol viaszt. Ez a fajta (hogyan szerezünk pénzt a neten, áruljunk mosóport, mlm-ezzünk stb) marketing vonulat nálam abszolút kiveri a biztosítékot, még akkor is ha komoly tudás van mögötte. Ha pedig még az sem, akkor hatványozottan. És egy tényleg minden bántó szándék nélküli jó tanács, a seo az egy hatalmas türelmet és folytonos tanulási szándékot igénylő tevékenység, ahol ezekkel az ötpercalattlegyünksikeresek stratégiákkal és az ilyen hatást keltő írásokkal, megnyilvánulásokkal nem lehet sikert elérni.

    VálaszTörlés
  7. @szipeter
    Egy egész blogbejegyzést szánok a válaszadásra, hogy tisztázhassuk a félreértéseket és szándékokat.
    Ezen a blogon megtalálod.

    VálaszTörlés
  8. @szipeter
    Itt a válaszom:
    http://laszloberndt.blogspot.com/2009/08/felreertesek-nelkul.html

    VálaszTörlés
  9. Előttem már 90%-ban egyetértettek az írásoddal, én ezt 99%-ra teszem. ;) Amikor először olvastam a blogod, úgy éreztem minha a gondolataimban olvasna valaki és azt vetné 'papírra'. Különösen tetszik az ember- és helyzet (fel)ismerő képességed és ahogy módot találtál a kifejtésére. Vannak olyan felvetések amit én úgy gondolok tényként el kell fogadni és belátni hogy az érmének két oldalla van, pl moderáció. Egyetértek azzal is, hogy ilyen moderálatlan fórummal még én sem találkoztam sosem, de nem szabad a vasszigort sem alkalmazni. Valahol a középutat kellene megtalálni, de semmiképp nem az "önjelölt moderátorokra" bízni a fórumot, és megengedni a hatalmaskodásukat. Elvárják, hogy nyald ki a seggüket, legyél a pribékjük, ha nem teszed elborítékolhatod a támadásokat. Párszor én is bosszankodtam ezen, de keményebb fából faragtak, hogy meghátrálnék akárkitől is... Sajnos ezzel nem mindenki van így és azokat az embereket sajnálom. Sokan teljesen hülyének nézik az emberet és azt hiszik, okosabbak a másiknál, csak azért mert ő x-y honlapot összebarkácsolt. Vagy ha ténlyeg okosabb is pár dologban akkor jogosan nézheti le a többieket.

    Meg kell említenem, hogy jár pár nagyon jóindulatú, ember is a fórumra, csak sajnos ezt a nagyobb számban lévő rosszindulatú emberek elnyomják, vagy csak egyszerűen nincs kedve olyan légkörben aktívabbnak lenni.

    Lenne még mit írni, de főleg csak bólogatóan tudnám másképp megfogalmazni a szavaid aminek nem lenne értelme. Amikor először olvastam én is majdnem írtam egy blogot, sajnálom, hogy akkor nem tettem, mert már elmúlt az a láz amit akkor éreztem.

    Összességében én ezt az év blogjának tartom László. Különösen értékelem a bátorságod és azt ahogy kiállsz magad mellett.

    Lauda.

    VálaszTörlés
  10. @Lauda

    Szia Lauda!

    Nagyon köszönöm az elismerős szavaidat.

    Amikor 2 hete leírtam a fentieket még nagyon új volt nekem a fórumos tapasztalat. Azóta egy kicsit már árnyaltabban látom a dolgot, ami azt jelenti, hogy csak pár olyan hangadó van, aki hajlamos a beszólásra, degradálásra és alkalmanként hozzájuk csapódik pár követő és együtt ugatják meg a nemtetsző dolgokat, megnyilvánulásokat.

    Ahogy egyre jobban megismerem a fórum tagjait (egyre többet privát vonalon is (skype, MSN, belső levelezés)), sokkal tisztábban látom, hogy ki-kicsoda, és jóval kevesebb rossz-szándékú figurát látok.
    De amit a eredetileg blogbejegyzésben leírtam még mindig igaz számomra.

    VálaszTörlés

Minőségi Tárhely Szuper Áron:

Klikk ~~>
Tipp: A "freetrial" kuponkóddal az 1. hónap csak 1 cent!

Eladó domain nevek meghirdetése egyszerűen

Eladó domain nevek meghirdetése egyszerűen
eladó domainek

Népszerű bejegyzések

Mit szeretnél itt megtudni?

Címkék / Témák

.com (2) .eu (2) .hu (2) .net (2) .org (2) 24 (6) addon (2) adsense (6) adsense bevétel (6) adwords (2) affiliate (3) angol (1) article directory (1) átkattintási arány (1) baki (1) befektető (1) bevétel (2) BlackHole (1) blog (1) blogger.com (1) blogolás (2) bookmark (3) bűnöző (1) bűntudat (1) cafe (1) célok (1) cimke (1) cpc (1) csalás (1) deicious (1) delicious (4) digg (1) domain (5) domain eladás (1) domain regisztráció (3) domain vásárlás (3) drága (1) duplikált tartalom (2) ékezetes domain regisztráció (1) eladó domain (1) eladó domain nevek (1) eladó honlap (1) emberek (1) epc (1) erkölcs (2) értékes tartalom (1) etika (1) excel (1) fejlesztés (1) félelem (1) feljelentés (1) félreértés (1) firefox (2) firefox addon (1) fizetés (1) fontos kérdések (1) forgalom (1) fórum (6) frame (1) friend connect (1) gonosz (1) google (4) google büntetés (1) google chat (1) google kapcsoolat (1) hack (1) hacker (1) hiba (2) hirdetés (2) hírlevél küldő (1) hírlevél szoftver (1) honlap vásárlás (2) hosting (1) humor (1) hungarian (1) idő (1) induló vállakozás (2) internet (2) internet működése (1) jack bauer (1) játszma (1) játszmák (1) jutalék (2) kattintás (2) kérdőívezés (1) kereső (1) keresőoptimalizálás (1) kiegészítő (1) kifizetés (1) könyvjelző (3) közösségi weboldal (1) kudarc (1) laszloberndt (1) látogatók (1) látogatottság (1) lifehack (1) linkelés (3) linkmegosztás (2) linkmegosztó (2) linktár (2) lottószámok (1) maghatározás (1) magyar (1) manipuláció (1) megosztás (1) mlm (4) MLM-siker (1) mozi (2) network marketing (1) olcsó domain (3) olcsó tárhely (1) online-vállalkozás (1) opencoffeclub (1) otthonról (1) page rank (1) parlagfű (1) partnerprogram (4) pay (1) pénz (4) php (1) piackutatás (1) pligg (1) ppa (1) ppc (2) ppl (1) ppm (1) ppp (1) pps (1) rendszeres (1) rövidítés (1) rss (1) scraping (1) section targeting (1) semmi (1) semmitmondó (1) seo (2) seo.forum.hu (6) siker (3) smart price (2) smart priced (3) smartprice (4) spam (1) start (1) startup (1) steelcase (1) szék (1) szellemes (1) szorcs.hu (2) találati lista (1) tanács (1) tanácsadó (1) tapasztalat (1) targetált hirdetés (2) tárhely (2) tartalom (2) tartalom átvétel (1) tech (1) technológia (1) tipp (1) trükk (1) turbobookmark (1) tűzijáték (2) TV (2) ügyfél (1) vállalkozó (2) vásárló (1) vége (1) vevő (1) videó (1) webcím (1) webhosting (2) wibiya (1)

Blogarchívum

Mit tettem a neten (ma)?
FriendFeed-ről utolsó 5 átvéve...

Merre járok / jártam ...

Apróhirdetés:

Ahhoz, hogy pénzt keress az internettel, ezt ismernek kell!

(Kattints ide, videó indul!) -- -- -- ~~> Az INTERNET

Google Magyarország Blog

Twitteren ... FollowMe ...

    Kövess a Twitter-en...

    Összes oldalmegjelenítés

    :-)