Fontos! Próbálok közérthető lenni, hogy értelme legyen az online-marketing és bevételnövelési tapasztalataim megosztásának. Nem mindig sikerül! A blogot csak saját felelősségre nézd át alaposon, mert előfordulhat, hogy a felét se érted meg! (Amikor hozzászólást írsz ehhez itt lent, akkor mielőtt beküldenéd moderálásra, elfogadásra, mentsd el azt magadnak, mert néha nem mentődik el elsőre a hozzászólás (próbáld 2x-3x), azaz elveszhet az értékes kérdésed, hozzászólásod.)

Adsense +1 (Like) - Mi ez?

Adsense +1 (Like) - Mi ez?
Adsense +1 (Like) - Kattints, kérlek a képre! :))):)))

2009. szeptember 1., kedd

A Több Adsense Bevétel Titkai 2

(Ez nem kezdőknek szól!)

Kérlek, hogy a tanácsaimat úgy vedd figyelembe, hogy fórumot még nem Adsense-bevétel optimalizáltam. Itt a saját honlapjaimon szerzett tapasztalataimat osztom meg, ami azt jelenti, hogy valószínűleg nem minden honlapon és nem minden esetben alkalmazhatóak.

Ha valamit átalakítasz, azt úgy tedd, meg, hogy könnyedén vissza tudd állítani.

Ahogy szoktam és ahogy ezt páran nem kedvelik (ami engem nagyon nem érdekel), távolról kezdem és nem írok röviden. (Több tartalom, több bevétel.) :-)

Fontos tudni, hogy nagyon függ a látogatok látogatási szándékától a kattintások száma. Az úgynevezett "commercial intention" "üzleti / kereskedelmi szándék" az, amikor a látogatók leginkább kattintanak. Ez azt jelenti, hogy a vásárlási, megrendelési szándékú, vásárláshoz információt keresők, és a kereskedők, üzletemberek kattintanak, akik a konkurencia hirdetését nézik meg.
A hírolvasók, menetrendet nézők, recepteket olvasók, torrentezők, film- és zeneletöltők, szórakozni akarok, a barátkozok, a kutatók, szörfölgetők, böngészgetők, a csak tanulni vágyok sokkal kisebb arányban kattintanak.

Szerencsére a szakmai fórumokat látogatók, akik megoldást keresnek valamire félig meddig "üzleti szándékúak", kivéve persze a fórum rendszeres látogatóit, a szakterület bennfenteseit, szakértőit, a fórumon rendszeresen publikálókat, vitatkozókat.  Szerintem ez utóbbiak többségénél fut az AdBlock Firefox-addon, így számukra a hirdetések meg se jelennek. (Ezt a látogatói szándék témát, majd máskor folytatom.)

Nagyon fontos, hogy az oldal, amin a hirdetés megjelenik egy kulcsszó, egy kifejezés köré épüljön, hogy csak a egyfajta odaillő hirdetés jelenjen meg rajta a magasabb átkattintási arányhoz. Érdemes elhelyezni olyan értékes tartalmat (akár dinamikus megoldással is) az oldalon, ami megnöveli kissé az adott kulcsszóra a kulcsszósűrűséget.

Sok oldalon van ismétlődő tartalom, például fejléc, menüsor, ismertető, egyebek, (figyelni kell arra, hogy ezek nagyon különbözőek lehetnek belépés előtt és után.) Ezek az ismétlődő tartalmak, főleg ha ezek a főoldal kulcsszavait tartalmazzák elnyomhatják az oldal más tartamát, egy fórumon például a felhasználók által létrehozott tartalmat, ami gyakran csak rövid beírások. Amikor a látogató a keresőből érkezik, akkor olyan szóra fog érkezni, ami az oldalon van. Ha valami jelentős mennyiségű ismétlődő tartalom van az oldalon, akkor annak hangsúlyos kulcsszavai elnyomja a felhasználok által létrehozott tartalmat. Tehát a sok különféle tartalom nem elég jól érvényesülnek, mert az ebben található szavak, nem elég hangsúlyosak (felhígul a sűrűségük).
(Ha egy oldalon az egyedi tartalomban 100 szó van és ebből egy legalább 5x ismétlődik, akkor a hangsúlyossága legalább 5%, de sokkal nagyobb is lehet, ha főcímben, stb. is benne van. Ez vonzza a kereső találatokat. Ha az ismétlődő tartalom miatt, 200 szó van az oldalon, akkor jelentősen csökken az egyedi tartalom kulcsszavainak sűrűsége. És az is hátrány, hogy az oldal tartalmának egyedi jellege is kisebb lesz a site-on belül sokszor ismétlődő tartalmi elemek miatt. Minél egyedibb egy tartalom, annál több látogatott vonzhat, ha egyébként keresik annak kulcsszavait.
Legjobb ezeket az ismétlődő elemeket eltüntetni úgy, hogy egy vagy pár jól látható link megmutatja, hogy hol érhető el ez az infó a site-on belül.

Jó lehet még növelni a tartalomhoz kapcsolódó hirdetések megjelenítési arányát, ha ügyesen, okosan alkalmazzák a Google által javasol "tartalom árnyékolást és tartalom megvilágítást (csak én nevezem ezeket így). Ezt csodákra képes, ha a nem releváns hirdetések eltüntetéséről, és ha még relevánsabb hirdetések megjelenítéséről van szó. (Relevánsabb hirdetés = sokkal több bevétel.)
Az itt említett section targeting "csodafegyvert" tudom, hogy már ismered mert látom a site-odon, de a linkjét mások kedvéért beraktam az írás végére

Konkrét Adsense tippek, trükkök és prati-prat-praktikák, de nehezen tudtam kimondani:

Nálam fejléc kép melletti két hirdetést tartalmazó (243x60 vagy 486x60), az álló tornyok (160x600), és a nagy négyzetek (336x280, 300x250, 250x250) hoznak jól.

A linkegység hirdetések csak akkor hoznak jó, ha megfelelő méretűek nagyon jól, speciálisa vannak elhelyezve, erről részletesen később ...

Főleg a Google-ból és más keresőkből érkező látogatók kattintanak hirdetésre az én oldalaimon nem a más oldalakról és a közvetlenül url beírással vagy könyvjelzőből érkezők nem annyira. De tudok olyan szakmai oldalról is, ahova főleg más közeli témájú, szakmai linktárakból érkeznek látogatók és nagyon magasnak mondható az átkattintási arány!

A látogatók többféle indíttatásból, okból kattintanak hirdetésre.

1. Az ideális az, ha a hirdetés erős érdeklődést kelt bennük. Olvassák az oldalt, és közben meglátnak egy hirdetést és az olvasás befejezése után a korábban kiválasztott hirdetésre kattintanak. Ez legtöbbször akkor történik meg ha a tartalomhoz szorosan kapcsolódó hirdetés jelenik meg. Ez az egy kulcsszó vagy kifejezés köré épülő site-okon, blogokon (illetve egy-egy témáról szóló lapon) a leggyakoribb.

2. Amikor egy látogató érkezik az oldalra és felismeri, hogy nem oda érkezett, amire számított, akkor ha egy hirdetés éppen pont előtte van, pont ráirányul a figyelme, és az egy kicsit is kapcsolódik az általa keresett információhoz akkor rákattinthat a hirdetésre. Ez akkor a leghatékonyabb ha az oldal betöltődéskor először a hirdetés jelenik meg.
Ezért így kell elhelyezni a kódban egyes hirdetéseket. Ennek a hirdetésnek lehetőleg bal oldalon fent kell lennie. Egy linkegység legelöl, és alatta például egy álló 160x600-as szöveges torony. Sok oldal különféle okok miatt lassan töltődik be (lassú internet, lassú számítógép), ezért a megjelenő hirdetést (linkegységet) nézi a látogató, majd az álló tornyot, amire így gyakran kattintanak.

3. Amikor egy látogató végignéz egy vagy több lapot, akkor szinte mindig az oldal aljára görgetve hozza meg site-elhagyási döntést. Ha legalul lát hirdetést akkor esélyes, hogy kattint a hirdetésre az oldal elhagyáshoz. Én azt tapasztaltam, hogy 728x15-ös (4 linkes) feltűnő színű és a kék linkegységre kattintanak. Ennek lehetőleg legalul kell lennie!

Magyarországon is főleg a pontosan a "link-kék" linkre kattintanak (nem tudom a színkódját fejből, de nem nehéz ezt az infót megtalálnod), de a Magyarországon a sötét vörös link is viszonylag jó (tesztelni kell az eredményességet, mindig)!

4. Minden oldalra kell hirdetés (minden oldalra) és néha több hirdetési egység kell, nem csak egy. Ez is így van, ha egyesek ezt esetleg nem nézik jó szemmel, mert valamiféle módon zavarja őket. A Google is tesz olyan helyekre is Adsense-et, ahol nem is várna az ember, például egyes blogspot-os admin oldalakra is.
Tehát szerintem jobb sok, talán egy picit túlzó hirdetés mennyiséggel kezdeni majd ezt ésszerűen a kattintási arányokat, bevételeket és az összbevételt figyelve csökkenteni.

Sokkal több hirdetést lehet elhelyezni, mint a néhány "jajajajjj, de sok itt a hirdetés, ez nem profi" véleményt hangoztató mondogatja. Szerintem leginkább azért "zavarja", zavarhatja néhányakat, mert tudják, hogy jól, illetve jobban keresel ezzel. Ez talán némi forgalom csökkenést okozhat eleinte, de ez nem jelentős, és hosszútávon bőven megéri.

(Én szélesen mosolygok, sőt nevetek, amikor például az egyik ingyenes honlapkészítő oldalamról email-eket kapok, hogy nem tetszik, sőt töröljem az oldalát (a konkurenciához megy), mert túl sok a hirdetés, és a tripla bevételre gondolok. Ha majd megtehetem akkor én is készítek mindenkinek tetsző oldalakat, kevés hirdetést mutató, sőt hirdetés-mentes site-okat. Ez üzlet, nagyon jó üzlet és nem szépségverseny vagy "mindenkinek tetszeni kell népszerűségi verseny" szerintem.)

De nem szabad agyontömni az oldalt figyelni kell az oldal szövegmennyiségét. Nem szabad túl kevés szöveg mellé sok Adsense-et tenni. (Ha kevés az tartalom az oldalon, akkor )

Tesztelni kell a hirdetéseket. Minden hirdetési egységet külön csatornára kell állítani és nézni az átkattintási arányt, a kattintásonkénti bevételt, és persze a teljes bevételt! Érdemes figyelni a smart price jelenségre is, ha sok hirdetést jelenítesz meg Magyarországon, ahol nem minden kulcsszóra van sok hirdető, sőt néha csak egy pár, előfordulhat hogy smart price büntetést kapsz, elég kicsi az esélye de előfordulhat. Az öreg rókák tudják, hogy mi a smart price és a smart price büntetés, de azért itt egy link a kezdőknek: smart price.

Ha véletlenül belecsúszol a smart price büntetésbe (rövid időn belül meredeken elesik a kattintásonkénti bevétele jól megfigyelhetően, és több napig mélyen marad, illetve a több napi átlaga (3-7 nap) lent marad jó észrevehetően), akkor csak le kell venni a gyengén teljesítő hirdetési egységeket. Ezeket sorban kell levenni, hetente csak egyet, és figyelni, hogy felmegy-e a kattintásonkénti összeg. Ha felmegy a kattintásonkénti összeg akkor rendben van a dolog. Arra is érdemes figyelni, hogy ha felment szépen a kattintásonkénti átlag bevétel, de az összbevétel csökkent, akkor nem éri meg a smart price-ot kezelni. Végül is a több bevétel a lényeg, figyelembe véve, hogy a "sok hirdetés több bevétel" módszer nem vezet-e az site minőségének és általános kedvező megítélésének rovására, mert az végül a bevételt is leviheti.)

A kevesebb hirdetés néha sokkal többet hoz, mint a sok hirdetés, mert ha egy témában a maximális 3 hirdetési egység x 4 benne lévő hirdetés = 12 hirdetés hely (+ a linkegységek) túl sok, azaz nem tud kitenni 12 nagyon odaillő hirdetést, akkor gyenge hirdetéseket is kitehet, mint például a csengőhang, szerelmes dolgok, fejtörők, és más nem vásárlási, beszerzési, tanulási (nem oktatási anyag vásárlás) típusú hirdetéseket is, amik elég gyengén hoznak. Érdemes ezek a konkurens hirdetők funkcióval letiltani.

Nézesd meg oldaladon megjelenő hirdetéseket, több, ne csak egy barátokkal, akiknél nincs bekapcsolva (illetve egy erre a célra készült és a Google által ajánlott Firefox-addon (Targeted Advertising Cookie Opt-Out (TACO) 2.0) segítségével ez ki van kapcsolva) a viszonylag új érdeklődés alapú hirdetés célzása. Így pontosan megtudhatod, hogy mi jelenik meg.

Végül is ezt a leírást nem privát üzenetben küldtem el, mert úgy gondolom, hogy sokak számára hasznos lehet. És nem posztoltam ez egy fórumon sem, mert nincs kedvem pár antiszociális fa**fejjel vitatkozni és a évekig nézegetni a beirkált baromságaikat az Adsense-ről (és esetleg a személyeskedéseiket sem), főleg olyanokkal nem, akiknek havonta van huszadannyi Adsense bevétellel, mint nekem minden nap délig.

Amiket a fentiekben leírtam biztos nem újdonság számodra mivel régi motoros vagy, de remélem van benne olyasmi, ami segíthet a fórumod Adsense-bevételét, hirdetés bevételét megnövelni.

(Most itt nem térek ki más hirdetési rendszerekre, csak az Adsense-ről írok, de igen jól tudnak jövedelmezni egyes az oldalad témájához kapcsolódó hirdetési egyedi megállapodással, ill. partnerprogramok, tárhely, domain, linkelés, honlapkészítés témában. (Ezzel kapcsolatban van pár nagyon konkrét információm. Elmondom, ha érdekel.) Az, hogy Adsense-en felül mást is megjelenítesz lehet, hogy egyes SEO és webmestereket zavarhat, mert a fórumot munka, megbízás szerzési helyként is használják, maguk szakértelmét bemutatva, de erre a megoldás az lehetne, hogy nem túl sok reklám-banner jelenik meg, és az, hogy ők (a fórum tagok) is hirdethetnének olcsón, forgó, váltakozó banner megjelenítéssel, egyenlő esélyekkel).

Biztos eszembe jutnak még okosságok (de szabályosak, etikusak) és rájövök további új dolgokra, amit most nem írtam le ide (de le fogok), azonban megígértem neked egy hete kb. hogy szeptember előtt leírom ezt, és már csak pár óra van szeptemberig be is fejezem.

(Eszembe is jutott egy ötlet, nem Adsense téma, végignézhetnéd egy progival a fórumon lévő kifelé mutató linkeket a törött linkeket és a domain parkoló oldalakra mutató linkeket http-ről hxxp-re állíthatod és nem néztem meg, hogy miként van de az aláírás linkek kivételével minden linket nofollow-ra állítanék. Még egy ... állítsd csak szövegesre vagy képes / szöveges vegyesre és teszteld az eredményeket.)

(Légyszi, írd meg nekem, akár itt hozzászólásként is a véleményed, és hogy abból amit esetleg az itt tanultakból alkalmazol milyen eredmények születtek. Nagyon kíváncsi vagyok az Adsense bevételnövelés tapasztalataidra is, hogy tanulhassak, tanulhassunk belőle.)




--------------------------------
A fentiekbe említett section targeting linkek:

Section Targeting Google (angol)
Section Targeting JenSense blogja  (magyar)
Section Targeting  "Longhand blogja" (magyar)

.

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a hasznos infókat. Én már több éve adsense megjelenítő vagyok. Azt hittem nem tudsz nekem újat mondani, de tévedtem. Nagynon nem szoktam pozítivat hozzászólni, de ezek valóban hasznos infok. A smart price miatt most többszöröse lett a bevételem, én nem panaszkodom, csak ebből élek:)

    De lenne egy kérdésem, mi a véleményed adsense domainekhez programról?
    Érdemes belevágni, van valami észrevételed?
    Livi

    VálaszTörlés
  2. @Hajós Munka

    Kedves Hajós munka!
    Köszönöm a dicséretet, az ilyesmi mindig jól esik, még ha nem is várom.

    Azt írod, hogy segített neked az írásom és hogy többszörös lett az Adsense bevételed. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezt hogyan érted el. Kérlek, vedd fel velem a kapcsolatot, ha elmondanád a tapasztalataidat.

    Az Adsense Domainekhez programot még nem alkalmaztam, erről nincsenek tapasztalataim!
    Most tervezem kipróbálni!

    László

    VálaszTörlés
  3. Kedves László!
    Biztosan nagyon elfoglalt vagy és félek is megkérdezni, de mégis eszembe jutott az ötlet, hogy vajon mit szólnál az általam készített oldalakhoz, amelyekkel Adsense bevételre teszek szert. Kb 6 hónapja kezdtem foglalkozni az Adsense-es oldalak létrehozásával, inkább hobbiként, hogy vajon tényleg működik-e vagy sem. 2 gyerekes édesanya vagyok itthon, esténként szoktam foglalkozni vele, ha még bírom ébren. 8) Nem szívesen osztanám meg itt meg az oldalaim linkjét, mert szégyenlős vagyok és nincs kedvem mások hozzászólásához, de a te véleményedre kíváncsi lennék, mivel értesz hozzá. Szeretném megtudni, hogy szerinted ez a vonal járható-e, amin haladok, illetve, hogy az oldalak tartalmát a hasznos, vagy a haszontalan kategóriába sorolnád szíved szerint, valamint, hogy ha nem hasznos, akkor véleményed szerint mivel kellene kiegészíteni az oldalakat.
    Ha ráérsz és nem terhes a feladat, akkor a sziltun@citromail.hu e-mailre írj és kérlek adj egy e-mailt, amire megírhatom a weblap címét.
    Akárhogy is döntesz, köszönöm a írásaidat!
    Üdv, Tünde

    VálaszTörlés

Minőségi Tárhely Szuper Áron:

Klikk ~~>
Tipp: A "freetrial" kuponkóddal az 1. hónap csak 1 cent!

Eladó domain nevek meghirdetése egyszerűen

Eladó domain nevek meghirdetése egyszerűen
eladó domainek

Népszerű bejegyzések

Mit szeretnél itt megtudni?

Címkék / Témák

.com (2) .eu (2) .hu (2) .net (2) .org (2) 24 (6) addon (2) adsense (6) adsense bevétel (6) adwords (2) affiliate (3) angol (1) article directory (1) átkattintási arány (1) baki (1) befektető (1) bevétel (2) BlackHole (1) blog (1) blogger.com (1) blogolás (2) bookmark (3) bűnöző (1) bűntudat (1) cafe (1) célok (1) cimke (1) cpc (1) csalás (1) deicious (1) delicious (4) digg (1) domain (5) domain eladás (1) domain regisztráció (3) domain vásárlás (3) drága (1) duplikált tartalom (2) ékezetes domain regisztráció (1) eladó domain (1) eladó domain nevek (1) eladó honlap (1) emberek (1) epc (1) erkölcs (2) értékes tartalom (1) etika (1) excel (1) fejlesztés (1) félelem (1) feljelentés (1) félreértés (1) firefox (2) firefox addon (1) fizetés (1) fontos kérdések (1) forgalom (1) fórum (6) frame (1) friend connect (1) gonosz (1) google (4) google büntetés (1) google chat (1) google kapcsoolat (1) hack (1) hacker (1) hiba (2) hirdetés (2) hírlevél küldő (1) hírlevél szoftver (1) honlap vásárlás (2) hosting (1) humor (1) hungarian (1) idő (1) induló vállakozás (2) internet (2) internet működése (1) jack bauer (1) játszma (1) játszmák (1) jutalék (2) kattintás (2) kérdőívezés (1) kereső (1) keresőoptimalizálás (1) kiegészítő (1) kifizetés (1) könyvjelző (3) közösségi weboldal (1) kudarc (1) laszloberndt (1) látogatók (1) látogatottság (1) lifehack (1) linkelés (3) linkmegosztás (2) linkmegosztó (2) linktár (2) lottószámok (1) maghatározás (1) magyar (1) manipuláció (1) megosztás (1) mlm (4) MLM-siker (1) mozi (2) network marketing (1) olcsó domain (3) olcsó tárhely (1) online-vállalkozás (1) opencoffeclub (1) otthonról (1) page rank (1) parlagfű (1) partnerprogram (4) pay (1) pénz (4) php (1) piackutatás (1) pligg (1) ppa (1) ppc (2) ppl (1) ppm (1) ppp (1) pps (1) rendszeres (1) rövidítés (1) rss (1) scraping (1) section targeting (1) semmi (1) semmitmondó (1) seo (2) seo.forum.hu (6) siker (3) smart price (2) smart priced (3) smartprice (4) spam (1) start (1) startup (1) steelcase (1) szék (1) szellemes (1) szorcs.hu (2) találati lista (1) tanács (1) tanácsadó (1) tapasztalat (1) targetált hirdetés (2) tárhely (2) tartalom (2) tartalom átvétel (1) tech (1) technológia (1) tipp (1) trükk (1) turbobookmark (1) tűzijáték (2) TV (2) ügyfél (1) vállalkozó (2) vásárló (1) vége (1) vevő (1) videó (1) webcím (1) webhosting (2) wibiya (1)

Mit tettem a neten (ma)?
FriendFeed-ről utolsó 5 átvéve...

Merre járok / jártam ...

Apróhirdetés:

Ahhoz, hogy pénzt keress az internettel, ezt ismernek kell!

(Kattints ide, videó indul!) -- -- -- ~~> Az INTERNET

Google Magyarország Blog

Twitteren ... FollowMe ...

    Kövess a Twitter-en...

    Összes oldalmegjelenítés

    :-)